... No deis a vuestros alumnos lecciones verbales de ninguna clase, puesto que sólo deben recibirlas de la experiencia; tampoco les debéis imponer ningún castigo, ya que ignoran lo que puede significar culpabilidad; ni les obliguéis a pedir perdón, puesto que no tienen el poder indispensable para ofenderos. Careciendo de moralidad en sus acciones no pueden realizar ningún acto inmoral ni qu sea merecedor de reprensión o de castigo. (...)
Rousseau
Igual que Rousseau feia amb Emili els educadors socials hem d'aprendre a "no ensenyar" ?
L'obsesió per que l'altre evolucioni, respon normalment a l'obsessió per la nostra pròpia evolució, la qual hem de mantenir al marge per aprofitar-la en moments d'esbarjo i temps lliure personal que ens permetran aprendre a ser millors educadors (i persones), mitjançant la lectura, la reflexió, el diàleg, les experiències i l'autoaprenentatge.
Part de tot això composa el mapa estelar de la nostra propia resiliència???
com sempre, serà interessant que tots diguem la nostra...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada